Με την συμμετοχή περίπου 2000 Ελλήνων καταναλωτών ολοκληρώθηκε η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τα αποτελέσματα να δείχνουν αύξηση των online αγορών σε σχέση με το 2015, η πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι ανοδική.

Αποτελέσματα έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου:

  1. Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες online αγορών αφορούν σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες (84%), διαμονή σε καταλύματα (70%), εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό (69%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (69%) και είδη ένδυσης και υπόδησης (62%).
  2. Γενικά σημειώθηκε κατά μέσο όρο 5% αύξηση στις online αγορές. Οι κατηγορίες που πήραν τα πάνω τους το 2016 είναι: παραγγελίες έτοιμου φαγητού (+10%), πληρωμή λογαριασμών (+9%), αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου (+7%) και είδη λιανεμπορίου (+6%).
  3. Το 10% των online αγοραστών εμφανίστηκε εντός του 2016 με 3 στους 10 να είναι πλέον ώριμοι και μεθοδικοί στις αγορές τους, επιλέγοντας να πραγματοποιούν πάνω από το 50% των συνολικών αγορών τους ηλεκτρονικά.
  4. Αύξηση πωλήσεων παρατηρήθηκε και για τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. 6 στους 10 online αγοραστές έκαναν τις αγορές τους από κάποιο τοπικό e-shop.
  5. Χαμηλότερες τιμές και προσφορές είναι οι κύριοι λόγοι που πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές τους. Ακολουθούν η άμεση σύγκριση προϊόντων (55%), η εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στο φυσικό κατάστημα (46%) και η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%).
  6. Η χρήση της χρεωστικής κάρτας και γενικά των ηλεκτρονικών υπηρεσιών των τραπεζών εμφανίζεται εντονότερη. Παρότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online αγοραστών να την προτιμά, 1 στους 2 αγοραστές δηλώνει πως χρησιμοποιεί πολύ συχνά και την χρεωστική του κάρτα.
  7. Επιβεβαιώνεται η αλληλεπίδραση φυσικού και ηλεκρονικού καταστήματος στη λήψη απόφασης αγορών. Οι καταναλωτές ακολουθούν δύο τάσεις: α) κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο συγκρίνοντας τιμές και έπειτα ψωνίζουν από κάποιο φυσικό κατάστημα, β) επισκέπτονται πρώτα το φυσικό κατάστημα εντοπίζοντας το προϊόν που τους ενδιαφέρει κι έπειτα το αγοράζουν ηλεκτρονικά στην χαμηλότερη τιμή της αγοράς.
  8. Η τάση με τις κάρτες πιστότητας εμφανίζεται και στον ψηφιακό κόσμο με το 30% να επιλέγουν e-shops που προσφέρουν πόντους επιβράβευσης και το 26% να τους εξαργυρώνει πολύ συχνά.
  9. Αυξημένη εμφανίζεται και η χρήση κινητού στις ψηφιακές συναλλαγές. 9 στους 10 online καταναλωτές έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητού, 8 στους 10 μέσω φορητού Η/Υ, 7 στους 10 μέσω tablet και 6 στους 10 μέσω σταθερού Η/Υ.