Τα λάθη στην κατασκευή e-shop μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση του επισκέπτη από την σελίδα πριν αυτός ολοκληρώσει τις αγορές του. Κάτι το οποίο είναι ζημιογόνο για κάθε επιχείρηση. Ας δούμε ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που συναντάμε στα e-shop και πώς μπορείτε να τα αποφύγετε.

Αργό φόρτωμα

Η καθυστέρηση στην εμφάνιση μιας σελίδας ή του περιεχομένου αυτής μπορεί να μειώσει την επισκεψιμότητα. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χρήστης δεν θα περιμένει περισσότερα από 5-10’’ για να δει μια σελίδα. Φροντίστε λοιπόν να μην φορτώνετε τη σελίδα σας με περιττά πράγματα και ζητείστε από τον κατασκευαστή να βελτιώσει την ταχύτητα απόκρισης όσο το δυνατόν περισσότερο.

Δεν είναι responsive

Τι σημαίνει αυτό; Δεν προσαρμόζεται στην οθόνη της συσκευής που χρησιμοποιεί ο χρήστης (tablet, smartphone, pc). Είναι πολύ σημαντικό μία σύγχρονη ιστοσελίδα να εμφανίζεται σωστά σε κάθε συσκευή, ώστε να μην απομακρύνει τον επισκέπτη.

Δύσχρηστη πλοήγηση

Όταν ο επισκέπτης δεν μπορεί εύκολα και γρήγορα να βρει αυτό που ψάχνει, δυσαρεστείται και εγκαταλείπει την προσπάθεια. Σε ένα σωστά σχεδιασμένο e-shop, το μενού πλοήγησης α) βρίσκεται σε εμφανές σημείο, β) είναι σταθερό στο ίδιο σημείο σε όλες τις υποσελίδες, γ) έχει βάθος έως 3 επίπεδα. Επίσης, είναι απαραίτητο να υπάρχει επιλογή αναζήτησης και φίλτρων προϊόντων.

Ήχος και μουσική

Όχι μόνο εκνευρίζουν τον επισκέπτη αλλά τον κάνουν να μην ξαναέρθει ποτέ στη σελίδα. Ένας δυνατός ήχος ή η αυτόματη αναπαραγωγή μουσικής με το άνοιγμα μιας σελίδας αιφνιδιάζει τον επισκέπτη, ο οποίος πανικόβλητος ψάχνει να βρει το κουμπί mute για την απενεργοποίηση του ήχου. Σκεφτείτε ότι κάποιοι σερφάρουν «κρυφά» στη δουλειά ή στο σπίτι όταν κοιμούνται τα παιδιά.

Περιορισμένοι τρόποι πληρωμής/αποστολής

Εμπνέει εμπιστοσύνη και διευκολύνει τους επισκέπτες όταν υπάρχουν όλοι οι δυνατοί τρόποι πληρωμής (κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, paypal, πιστωτική κάρτα, αντικαταβολή), αλλά και η δυνατότητα επιλογής στον τρόπο αποστολής του προϊόντος με courier ή απλή μεταφορική.

Ανεπαρκής σελίδα προϊόντος

Ίσως το πιο σημαντικό σημείο σε όλο το e-shop είναι η σελίδα του προϊόντος, αφού από αυτήν ο πελάτης θα ενημερωθεί για το προϊόν και θα αποφασίσει εάν επιθυμεί να το αγοράσει. Δυστυχώς, έχει διαπιστωθεί ότι πολλές φορές η σελίδα του προϊόντος είναι ανεπαρκής ή δύσχρηστη, αποθαρρύνοντας τον επισκέπτη να προβεί σε αγορά. Για παράδειγμα, χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες ή βίντεο δεν αναδεικνύουν το προϊόν, ώστε να δελεάσουν τον επισκέπτη να το αγοράσει. Απουσία ή έλλειψη πληροφοριών για τα χαρακτηριστικά του προϊόντος δημιουργούν απορίες, για την επίλυση των οποίων λίγοι μόνο θα μπουν στη διαδικασία να επικοινωνήσουν μαζί σας. Εκπτώσεις, μεταφορικά έξοδα και κουμπιά (προσθήκης στο καλάθι, διαμοιρασμός στα κοινωνικά δίκτυα κα) πρέπει να τονίζονται.

Εάν το e-shop σας παρουσιάζει κάποια από αυτά τα λάθη, επικοινωνήστε με τον κατασκευαστή για την επίλυσή τους. Εάν πάλι το e-shop σας βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία ανάπτυξης, τώρα πια ξέρετε τι να αποφύγετε!