Όταν οι επιχειρήσεις δημιουργούν μία σελίδα στο Facebook, αυτομάτως έχουν στη διάθεσή τους ένα υποψήφιο πελατολόγιο περίπου 1 δισεκατομμύριο ανθρώπων παγκοσμίως. Ο τρόπος με τον οποίο θα χειριστούν το περιεχόμενο της σελίδας τους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων, αλλά όχι πάντα. Δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή επιτυχίας για την τέλεια σελίδα στο Facebook. Το σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ποια λάθη στο Facebook να αποφεύγουμε και να επαναπροσδιορίζουμε τη στρατηγική μας με βάση αυτό που φέρνει αισιόδοξα μηνύματα για τη δική μας επιχείρηση.

Τα 7 πιο συνηθισμένα λάθη στο Facebook

1. Έμφαση στις πωλήσεις

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Facebook που κάνουν οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις είναι ότι προσπαθούν πολύ έντονα να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους μέσα από τη σελίδα τους. Παρασυρμένοι αφενός από τον ανταγωνισμό και αφετέρου από τη δυνατότητα που τους δίνεται να διαφημίζονται δωρεάν, κάνουν τις πωλήσεις αυτοσκοπό της σελίδας τους. Το Facebook γενικά έχει να κάνει με την αυθεντικότητα, την ελεύθερη έκφραση, την κοινότητα. Όταν μία επιχείρηση δεν εστιάζει στους οπαδούς της, αλλά στον εαυτό της, αργά ή γρήγορα θα χάσει την εμπιστοσύνη τους. Ενδυναμώστε το αίσθημα της κοινότητας και αναθεωρήστε το περιεχόμενο της σελίδας σας, έχοντας στο μυαλό το τι συμβαίνει στη ζωή των οπαδών σας, τι ανάγκες έχουν, τι θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν για να προστατευτούν ως καταναλωτές.

2. Έλλειψη συνοχής με την εταιρική ταυτότητα

Η παρεΐστικη ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στο Facebook, πολλές φορές παρερμηνεύεται από τις επιχειρήσεις και οδηγεί σε λανθασμένα μηνύματα. Μία επιχείρηση οφείλει να συμβαδίζει με το προφίλ, το όραμα και τους στόχους που έχει θέσει σε όλες τις εκφάνσεις της. Ως εκ τούτου, η επίσημη σελίδα της στο Facebook αποτελεί κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Η συνοχή, η οργάνωση και η ομοιομορφία στην εικόνα της επιχείρησης δείχνει σοβαρότητα, συνέπεια και επαγγελματισμό.

3. Μονοτονία περιεχομένου

Με τόσες πολλές επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται μία θέση στα News Feed του Facebook, πολλοί αισθάνονται την ανάγκη να κινηθούν εκ του ασφαλούς. Αυτό σημαίνει πως επιμένουν σε αναρτήσεις ενός συγκεκριμένου τύπου (π.χ. προσφορές). Άσχετα με το πόσο καλοσχεδιασμένο είναι το μήνυμα, η μονοτονία πάντα φέρνει την αδιαφορία. Μία επιτυχημένη στρατηγική είναι η διαφοροποίηση του περιεχομένου (φωτογραφίες, βίντεο, μακέτες, διαγωνισμοί κτλ.) και η δυνατότητά του να γίνει viral. Αυτό όχι μόνο θα αυξήσει την επισκεψιμότητα της σελίδας της επιχείρησης, αλλά θα προκαλέσει και την αντίδραση της κοινότητας (like, share, comment).

4. Αποφυγή πληρωμής για διαφήμιση

Ένας από τους λόγους δημιουργίας σελίδας στο Facebook είναι ότι δεν κοστίζει τίποτα. Ωστόσο, λίγοι αντιλαμβάνονται τα οφέλη μίας διαφημιστικής καμπάνιας επί πληρωμή. Το Facebook είναι μία τεράστια βάση δεδομένων, την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν στοχευμένα (τοποθεσία, ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα κτλ.), για όσο διάστημα επιθυμούν και όσο αντέχει η τσέπη τους. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι δωρεάν λύσεις είναι πάντα περιορισμένης δυναμικής.

5. Αποφυγή πληρωμής για δομικαστική διαφήμιση

Το πιο σημαντικό βήμα στη δημιουργία μίας διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook είναι το στάδιο της δοκιμής. Δυστυχώς, όταν μία επιχείρηση έχει περιορισμένο budget, δεν είναι διατεθιμένη να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για δοκιμές. Αυτό βέβαια είναι λάθος, γιατί μία αποτυχημένη καμπάνια μετά την άλλη θα κοστίσουν τελικά περισσότερο.

6. Ανάρτηση μη διαδραστικού περιεχομένου

Η κοινότητα του Facebook αρέσκεται στο να αντιδρά στις διάφορες αναρτήσεις που κάνουν φίλοι και επίσημες σελίδες επιχειρήσεων μέσα από τα αντίστοιχα κουμπιά (like, share, comment). Η ανάρτηση περιεχομένου που προτρέπει τους χρήστες να ενεργήσουν με κάποιο τρόπο (όπως για παράδειγμα να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα ή να ποστάρουν τις δικές τους φωτογραφίες) αυξάνει την επισκεψιμότητα της σελίδας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη του κοινού προς την επιχείρηση. Και φυσικά, η άμεση απάντηση της ίδιας της επιχείρησης στα σχόλια ή τα μηνύματα του κοινού αποτελεί δείγμα για την ποιότητα εξυπηρέτησης που θα λάβουν εάν τελικά γίνουν εκτός από οπαδοί μίας σελίδας και πελάτες της επιχείρησης.

7. Σποραδική ανάρτηση περιεχομένου

Ακόμη κι αν η σελίδα μίας επιχείρησης στο Facebook έχει στηθεί με μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες, όταν δεν ενημερώνεται τακτικά χάνει το ενδιαφέρον του κοινού. Μην παραλείπετε την ανάρτηση περιεχομένου όση δουλειά κι αν έχετε. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία εβδομαδιαία ατζέντα αναρτήσεων, προγραμματίζοντας το πότε αυτές θα δημοσιευθούν μέσα από την σελίδα σας. Ο ιδανικός ρυθμός αναρτήσεων ποικίλει από επιχείρηση σε επιχείρηση, αλλά σύμφωνα με έρευνες κατά μέσο όρο 5-10 αναρτήσεις εβδομαδιαίως αρκούν. Λιγότερες αναρτήσεις μπορεί να προκαλέσουν την αδιαφορία του κοινού, ενώ περισσότερες μπορεί να καταντήσουν κουραστικές ίσως και ενοχλητικές.