Με επίσημη ανακοίνωσή του που μπορείτε να διαβάσετε εδώ, το Facebook γνωστοποίησε την απόφαση για απόσυρση της υπηρεσίας Analytics από την εφαρμογή με καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2021.

Μάλιστα προτρέπει τους χρήστες της να εκμεταλλευτούν αυτό το διάστημα των τριών μηνών για να επισκεφτούν τον λογαριασμό τους στο Facebook Analytics, να παρακολουθούν τα στατιστικά και τις πληροφορίες που δίνονται εκεί και να κατεβάσουν αναφορές, πίνακες και γραφήματα όσο είναι ακόμα διαθέσιμα για μελλοντική χρήση.

Ο λόγος για τον οποίο το Facebook αποσύρει την υπηρεσία αυτή δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, ωστόσο αξιόπιστες πηγές στον χώρο του marketing αναφέρουν ότι μπορεί να οφείλεται στην έντονη προσπάθεια της εταιρείας να ενσωματώσει όλη την δραστηριότητα των Facebook, Instagram και Messenger σε ένα κοινό σημείο αναφοράς για τις επιχειρήσεις, το Facebook Business Suite.

Το Facebook Business Suite δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς του Facebook και του Instagram από μία κοινή εφαρμογή. Προσφέρει λεπτομερή στατιστικά στοιχεία σχετικά με το περιεχόμενο, το κοινό και τις τάσεις μιας επιχείρησης και των προϊόντων/υπηρεσιών της.

Το Ads Manager είναι άλλο ένα εργαλείο που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τα αποτελέσματα και να διαχειρίζονται τις διαφημίσεις και τις προωθητικές καμπάνιες της επιχείρησης στο Facebook.

Το Events Manager βοηθάει τους χρήστες να εγκαταστήσουν και να διαχειρίζονται διάφορα εργαλεία μέτρησης, όπως το Facebook pixel και το Conversions API. Επίσης, βοηθάει στην αναφορά ενεργειών που έλαβαν χώρα στον ιστότοπο, στην εφαρμογή ή ακόμα και στο φυσικό κατάστημα της επιχείρησης.

Ένας συνδυασμός των παραπάνω εργαλείων μπορεί να αντικαταστήσει την υπηρεσία των Analytics που λήγει σύντομα. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαροί περιορισμοί για τους οποίους η εταιρεία καλείται να βρει γρήγορα λύσεις. Για παράδειγμα, το Facebook Business Suite δεν είναι ακόμη έτοιμο για μεγάλες επιχειρήσεις, οι απαιτήσεις και ο όγκος δεδομένων των οποίων υπερβαίνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Περισσότερες πληροφορίες μπορεί κανείς να βρει στο Κέντρο Βοήθειας για Επιχειρήσεις του Facebook.