Σε 5 δισεκατομμύρια δολλάρια ανέρχεται το πρόστιμο που θα πληρώσει το Facebook για το σκάνδαλο Cambridge Analytica. Επίσης, η εταιρία υποχρεώθηκε να ενσωματώσει ένα νέο οργανωτικό πλαίσιο κατά το οποίο ενισχύονται η πολιτική απορρήτου και οι πρακτικές διαχείρισης προσωπικών δεδομένων των χρηστών της.

Θυμίζουμε ότι η Cambridge Analytica, Βρετανική εταιρία ανάλυσης δεδομένων, συγκέντρωσε μέσω του Facebook προσωπικά δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών για να τα χρησιμοποιήσει στην προεκλογική εκστρατεία του Donald Trump το 2016, γεγονός που συνέβαλε στην εκλογή του ως Πρόεδρος των ΗΠΑ.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, ζήτησε δημόσια συγγνώμη και παραδέχτηκε το λάθος του, ενώ δήλωσε πως σκοπεύει να προβεί άμεσα σε δραστικά μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (Federal Trade Commission – FTC), η οποία είναι υπεύθυνη για την προστασία των καταναλωτών στις ΗΠΑ, δεν είναι η πρώτη φορά που το Facebook καταπατά την ιδιωτικότητα των πολιτών. Ως εκ τούτου, η νέα δομή στη διοίκηση του Facebook θα επιφέρει στο εξής κυρώσεις απ’ευθείας στα στελέχη όταν αυτά ενεργούν με τις αποφάσεις τους εις βάρος των πολιτών.