Για να αυξήσει κανείς την επισκεψιμότητα του ηλεκτρονικού του καταστήματος (e-shop) έχει διάφορες επιλογές. Υπάρχουν πολλοί τρόποι προβολής και διαφήμισης, αλλά πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: οι περισσότεροι απαιτούν επένδυση είτε χρηματική είτε προσωπικού χρόνου. Ας δούμε επιγραμματικά κάποιους:

Search Engine Optimization (SEO)

Με αυτόν τον όρο εννοούμε τις διαδικασίες που απαιτούνται ώστε η σελίδα να εμφανίζεται όσο το δυνατόν πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το SEO συνήθως γίνεται από τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας ή από εταιρίες που εξειδικεύονται στο online marketing.

Social Μedia Μarketing

Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας, αλλά ταυτόχρονα και μια ευκαιρία για προώθηση μιας ιστοσελίδας ή κάποιων προϊόντων. Αν χρησιμοποιηθούν σωστά, δημιουργούν επισκεψιμότητα.

Pay Per Click (PPC) διαφήμιση

Πρόκειται για ένα μοντέλο διαφήμισης που χρησιμοποιείται για να φέρει εξαιρετικά στοχευμένο κοινό σε μία ιστοσελίδα. Ο διαφημιζόμενος πληρώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει click στη διαφήμιση. Γνωστότερες υπηρεσίες είναι το Google Adwords και τα Facebook Ads. Ωστόσο, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη δημιουργία και συντήρηση μιας τέτοιας διαφημιστικής καμπάνιας για να υπάρχει απόδοση.

Content Marketing

Αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας και διανομής ποιοτικού περιεχομένου. Το περιεχόμενο δεν έχει διαφημιστικό χαρακτήρα, αλλά χρηστικό και υποβοηθητικό για τον αναγνώστη. Τον μετατρέπει έμμεσα σε πελάτη ενώ παράλληλα αυξάνει την εμπιστοσύνη προς την επιχείρηση.

Email Marketing

Περιλαμβάνει τις προωθητικές δράσεις μιας επιχείρησης που γίνονται μέσω email. Συνήθως αφορά σε εκπτώσεις, προσφορές ή νέες παραλαβές προϊόντων, αλλά μπορεί επίσης να έχει ενημερωτικό χαρακτήρα (π.χ. ένα newsletter με νέα ή εκδηλώσεις της εταιρίας). Καλό είναι η λίστα των παραληπτών να έχει δημιουργηθεί σταδιακά από εν δυνάμει ή ήδη υπάρχοντες πελάτες της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας ή άλλων παλαιότερων προωθητικών ενεργειών. Επίσης, πρέπει να υπάρχει η απαραίτητη τεχνογνωσία, ώστε το email σας να μη θεωρηθεί spam και μπείτε σε black lists.

Affiliate Μarketing

Eίναι ένας τύπος performance based marketing και αφορά στην προώθηση των προϊόντων από συνεργάτες. Affiliate είναι ο συνεργάτης ο οποίος προωθεί τα προϊόντα σε δική του ιστοσελίδα. Για κάθε πώληση που γίνεται από συνεργάτη ο διαφημιζόμενος καταβάλει μία συμφωνημένη προμήθεια.

Deal Sites

Μια νέα μόδα ιστοσελίδων με προσφορές. Εν συντομία, προσφέρετε ένα προϊόν με μεγάλη έκπτωση για μικρή χρονική περίοδο (3 ημέρες συνήθως) μέσω ενός Deal Site. Με αυτό τον τρόπο, η σελίδα σας γνωστοποιείται και προβαίνετε σε άκοπες και μαζικές πωλήσεις. Είναι πολύ πιθανό, λόγω της πολύ μεγάλης έκπτωσης, αλλά και της προμήθειας (περίπου 20%) που θα δώσετε στο site, να μη προκύψει άμεσο οικονομικό όφελος από τις πωλήσεις. Στόχος σας είναι να προβληθείτε και να δώσετε την ευκαιρία στους καταναλωτές να δοκιμάσουν τα προϊόντα σας.

Skroutz

Μία πολύ διαδεδομένη πλατφόρμα που εμπιστεύονται και χρησιμοποιούν πολλοί καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Συνδέοντας το e-shop σας με το Skroutz επιτυγχάνετε τη μέγιστη προβολή για τα προϊόντα σας. Όταν κάποιος αναζητάει το προϊόν σας, το e-shop σας θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητά του.

Blogs και Forums

Η συμμετοχή σας σε blogs και forums που σχετίζονται με το αντικείμενό σας δείχνει ότι ενδιαφέρεστε και κυνηγάτε τη δουλειά σας. Φυσικά απαιτεί χρόνο από τη πλευρά σας, όμως ταυτόχρονα θα οδηγήσει επισκέπτες στη σελίδα σας ως σημείο αναφοράς και τεχνογνωσίας.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένα e-shop μπορεί να μην αποδίδει καλά. Ένας από αυτούς είναι η μικρή επισκεψιμότητα. Πώς θα ελκύσετε τον επισκέπτη στη δική σας σελίδα;  Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι μεγάλος. Γι’αυτό θα πρέπει να δώσετε στους επισκέπτες κάποια έξτρα κίνητρα ώστε να αγοράσουν από εσάς. Έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνουν ότι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την απόφαση του αγοραστή είναι τα παρακάτω:

73% – Δωρεάν μεταφορικά
70% – Δωρεάν επιστροφές
62% – Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις
56% – Εκπτωτικά κουπόνια
46% – Σύστημα πόντων και δώρα
43% – Προσφορές με ημερομηνία λήξης
34% – Έκπτωση ανάλογα με το ποσό αγορών
31% – Δώρα