Εάν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιείτε μέσα από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι ικανοποιητικές, τότε αυτό κάπου οφείλεται. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους ένα e-shop ενδέχεται να μην αποδίδει καλά.

Το e-shop δεν έχει αρκετούς επισκέπτες

Οι επισκέπτες ενός e-shop είναι οι εν δυνάμει πελάτες του. Πώς περιμένουμε να πουλήσει λοιπόν όταν δεν έχει αρκετούς επισκέπτες που θα δουν και θα ενδιαφερθούν για τα προϊόντα; Μπορείτε να ελέγξετε την επισκεψιμότητα της σελίδας σας, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Analytics.

Το e-shop έχει λάθη στην κατασκευή

Αρκετά online καταστήματα έχουν επισκέπτες, αλλά οι πωλήσεις τους δεν είναι οι αναμενόμενες. Αυτό συχνά οφείλεται σε κατασκευαστικά λάθη, όπως η δυσκολία στην πλοήγηση, το αργό φόρτωμα της σελίδας, η πολυπλοκότητα στην ολοκλήρωση της αγοράς, το μη responsive περιβάλλον κα.

Το περιεχόμενο είναι χαμηλής ποιότητας

Όταν κάποιος πραγματοποιεί αγορές στο διαδίκτυο δεν έχει τη δυνατότητα να έρθει σε άμεση επαφή με το προϊόν, να το αγγίξει, να το δοκιμάσει. Θα πρέπει να αρκεστεί στο υλικό που του παρουσιάζεται. Οπότε, είναι πολύ σημαντικό το περιεχόμενο ενός e-shop να είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρες, με καλές φωτογραφίες ή βίντεο, λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά και σωστές περιγραφές για τα προϊόντα.

Τα προϊόντα δεν έχουν την «σωστή» τιμή

Η τιμή ενός προϊόντος καθορίζεται από πολλούς παράγοντες (όπως κόστος αγοράς από τον προμηθευτή, φορολογία, ποσοστό κέρδους). Στην περίπτωση ενός e-shop η τιμολογιακή πολιτική μιας επιχείρησης μπορεί να διαφέρει από ένα φυσικό κατάστημα. Πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας ότι το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν εύκολα και γρήγορα μια έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τιμές, ιδίως όταν το προϊόν φέρει κάποιο γνωστό brand name. Εάν δεν μπορείτε να μειώσετε την τιμή, θα πρέπει να δώσετε άλλα κίνητρα στον πελάτη να επιλέξει εσάς έναντι των ανταγωνιστών σας, όπως δωρεάν μεταφορικά, ευελιξία πληρωμών κτλ.

Υπάρχουν κρυφές χρεώσεις

Σε πολλά e-shop παρατηρείται το φαινόμενο να προστίθεται ένα μικρό ποσό στο συνολικό κόστος αγορών, όταν ο πελάτης ολοκληρώνει τις αγορές του. Αυτό, που συνήθως μεταφράζεται ως μεταφορικά έξοδα, είναι αρκετά εκνευριστικό για κάποιους πελάτες και ένας σοβαρός λόγος για να μην ξαναψωνίσουν από ένα e-shop. Η σωστή τακτική είναι ο πελάτης να ενημερώνεται για τα μεταφορικά έξοδα πριν ολοκληρώσει τις αγορές του.

Δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής προϊόντων

Ένας από τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες ηλεκτρονικών αγορών είναι η πιθανότητα αγοράς ενός προϊόντος που δεν ικανοποιεί πλήρως τον πελάτη. Γι’αυτό, η δυνατότητα επιστροφής του, καθησυχάζει και δίνει στον πελάτη το κίνητρο να προβεί σε αγορές χωρίς ρίσκο.

Ο τρόπος πληρωμής δεν εξυπηρετεί τον πελάτη

Όταν ένα e-shop δεν προσφέρει στον πελάτη την επιλογή του τρόπου πληρωμής κινδυνεύει να τον χάσει πριν την ολοκλήρωση των αγορών. Για την αποφυγή αυτού του κινδύνου, φροντίστε να παρέχετε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους πληρωμής, διευκολύνοντας έτσι τον πελάτη στο να επιλέξει αυτόν που τον εξυπηρετεί καλύτερα.

Απουσία εταιρικών στοιχείων και δυνατότητας για επικοινωνία

Όταν ένα e-shop δεν αναφέρει πληροφορίες για τη φυσική και νομική του υπόσταση ή δεν το κάνει με τρόπο αναμενόμενο, τότε ο υποψήφιος πελάτης ενδέχεται να εγκαταλείψει τη σελίδα. Συνήθως, οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνονται στο μενού «Σχετικά με εμάς» (“About us”). Ακόμη, απαραίτητα είναι και τα στοιχεία επικοινωνίας, όπως τηλέφωνο, email, φόρμα επικοινωνίας, διεύθυνση, τα οποία δίνουν στον πελάτη τη δυνατότητα να ζητήσει διευκρινίσεις για τα προϊόντα ή/και την πολιτική του καταστήματος σε θέματα επιστροφών, αποστολής και τιμολόγησης. Η πιο συνηθισμένη θέση των στοιχείων επικοινωνίας είναι στο αντίστοιχο μενού «Επικοινωνία» (“Contact”), καθώς επίσης σε εμφανές σημείο στο επάνω και κάτω μέρος της σελίδας.

Το e-shop δεν προωθείται σωστά στο διαδίκτυο

Όσο καλά στημένο κι αν είναι ένα e-shop, πώς περιμένουμε να πουλήσει εάν δεν γνωρίζει κανείς την ύπαρξή του; Επιβάλλεται λοιπόν να προωθήσετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο ούτως ώστε να προσελκύσετε νέους πελάτες. Παρότι υπάρχουν πολλοί τρόποι διαφήμισης, η επιτυχία τους δεν είναι πάντα δεδομένη. Χρειάζεται σωστός σχεδιασμός και μια ολοκληρωμένη καμπάνια με σαφείς στόχους. Εάν δεν τα καταφέρνετε μόνοι σας, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Συνοψίζοντας, η δημιουργία και μόνο ενός e-shop, αν και σωστή κίνηση, δεν εξασφαλίζει την επιτυχία. Πέρα από το αρχικό κόστος επένδυσης, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται συντήρηση και προώθηση. Θα πρέπει να υπάρχει συνεχής ροή επισκεπτών και επαγγελματισμός για την άμεση και άριστη εξυπηρέτησή τους. Η κατασκευή και η δομή του ηλεκτρονικού μας καταστήματος θα πρέπει να είναι προσεγμένη, ιδιαιτέρως η σελίδα των προϊόντων, η οποία θα πρέπει να είναι πλήρης και να εμπνέει εμπιστοσύνη.